Історія YouTube - найпопулярнішого
на сьогоднішній день сервісу для розміщення відео - почалася в 2005 році,
стараннями його творців - Чаду Херлі, а також Стіва Чена і Джавед Каріма.
Чад Херлі народився в 1977 році в США,
штат Пенсільванія. Він був третьою дитиною в сім'ї і з дитинства захоплювався комп'ютерами,
інтернетом і всім, що з цим пов'язано. У тому числі електронними ЗМІ. Ще в
школі він вступив в асоціацію Teсhnology Student Association, а після її
закінчення в 1995 році поступив в Університет образотворчого мистецтва.
Такі, здавалося б, різнобічні інтереси
об'єдналися в одному: його справжнім "коником" став веб-дизайн і
розробка інтерфейсів для всіляких сервісів. Саме це захоплення й зіграло
ключову роль у подальшій кар'єрі Херлі.
Після закінчення університету Херлі був
прийнятий на роботу в PayPal - тоді ще ця платіжна система тільки була
запущена. Його "тестовим заняттям" на співбесіді стала розробка
логотипу для сервісу. Саме тут, на посаді головного дизайнера, Чад Херлі і
подружився з майбутніми партнерами - Стівом Ченом і Джаведом Карімом.
Згідно з легендою, неодноразово
переказує на безлічі ресурсів, історія всесвітньо відомого сервісу почалася
дуже просто. У січні 2005 року Стів і Чад хотіли розіслати друзям відео, зняте
на одній з вечірок. Однак зробити це виявилося не так-то просто: файл був
занадто великий для надсилання поштою. А розмістити його в Інтернеті теж не
представлялося можливим. Так і виникла, як водиться, геніальна у своїй простоті
ідея: зробити онлайн-сервіс, де кожен зміг би розмістити невеликий відеоролик,
який потім зможуть побачити всі охочі.
Тут навички Херлі виявилися дуже
доречними. Будучи досвідченим веб-дизайнером, він зайнявся розробкою
інтерфейсу, логотипу та дизайну. Потім з'явилося і назва - YouTube. За верстку
і програмування відповідали друзі та партнери - Джавед Карі і Стів Чен. Так і
закріпилося це розподіл ролей: Чад генерував ідеї, а його колеги відповідали за
їх втілення і технічне доопрацювання.
Відеохостинг був запущений в лютому 2005
року. В якості базової платформи використовувалася Flash Video, що і
забезпечило простоту завантаження і швидке відтворення коротких роликів (на
початку - не більше 10 хвилин) в досить пристойній якості.
Вже через 11 місяців після запуску сайт
став одним із найпопулярніших ресурсів, зайвий раз підтверджуючи розквіт епохи
web 2.0, а потім - і соціальних мереж. Хто б міг подумати, що ще через пару
років проект буде оцінений в 1,6 млрд доларів!
Немає коментарів:
Дописати коментар